Gluteenittomat myslipatukat

Tekemällä mysli- ja välipalapatukat itse, voit helposti valita mukaan lempiraaka-aineesi ja säädellä sokerin määrää. Tällä ohjeella teet helposti gluteenittomat patukat, joista saat nopeasti hyvää energiaa!

Tee näin:

Hienonna mysliä hieman blenderissä tai sauvasekoittimella.Mittaa kattilaan hunaja, kookosöljy sekä maapähkinävoi ja lämmitä kunnes nesulavat. Sekoita myslin joukkoon.

Käytä muottina leivinpaperilla vuorattuasuorakaiteenmuotoista rasiaa, jonka pohjalle voit levittää seoksen tasaiseksilevyksi. Painele seos tiiviimmäksi toisen leivinpaperin avulla. Laitajäähtymään jääkaappiin muutamaksi tunniksi. Leikkaa veitsellä haluamasikokoisia patukoita tai paloja. 

Vaihtoehtoisesti voit muotoilla seoksesta suoraanmyslipatukoita ja laittaa ne leivinpaperilla päällystetylle uuninpellille.Paista uunissa 175 asteessa noin 10 min.

Ainesosat
  • 1 pkt (350g) Risenta Mansikka & Manteli-mysliä
  • 5 rkl hunajaa
  • 2-3 rkl kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä
  • 5 rkl maapähkinävoita (suolatonta)