Gluteenittomat myslipatukat

Tekemällä mysli- ja välipalapatukat itse, voit helposti valita mukaan lempiraaka-aineesi ja säädellä sokerin määrää. Tällä ohjeella teet helposti gluteenittomat patukat, joista saat nopeasti hyvää energiaa!

Tee näin:

Hienonna mysliä hieman blenderissä tai sauvasekoittimella.Mittaa kattilaan hunaja, kookosöljy sekä maapähkinävoi ja lämmitä kunnes ne sulavat. Sekoita myslin joukkoon.

Käytä muottina leivinpaperilla vuorattua suorakaiteen muotoista rasiaa, jonka pohjalle voit levittää seoksen tasaiseksi levyksi. Painele seos tiiviimmäksi toisen leivinpaperin avulla. Laita jäähtymään jääkaappiin muutamaksi tunniksi. Leikkaa veitsellä haluamasi kokoisia patukoita tai paloja. 

Vaihtoehtoisesti voit muotoilla seoksesta suoraan myslipatukoita ja laittaa ne leivinpaperilla päällystetylle uuninpellille. Paista uunissa 175 asteessa noin 10 min.

Ainesosat
  • 1 pkt (350g) gluteenitonta Risenta Rusina & Viikuna-mysliä
  • 5 rkl hunajaa
  • 2-3 rkl kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä
  • 5 rkl maapähkinävoita (suolatonta)