Kikherneet

  • Kuitua

    • Ravintokuituja10#f7e543
    • EMPTY90.ToString()#fdf8d0
  • Rasvaa

    • Rasvaa5#f7e543
    • EMPTY95.ToString()#fdf8d0
  • Proteiinia

    • Proteiinia21#f7e543
    • EMPTY79.ToString()#fdf8d0
  • Hiilihyd.

    • Hiilihyd.51#f7e543
    • EMPTY49.ToString()#fdf8d0

Muhkurainen ja maultaan miedosti pähkinäinen kikherne on hummuksen ja falafelin perusaines. Kikherneet sopivat myös mainiosti salaatteihin ja erilaisiin patoihin.

Vinkkejä
  • 1. Liota papuja vähintään 8 tuntia runsaassa vedessä ennen keittämistä.
  • 2. Kaada vesi pois ja keitä pavut täysin kypsäksi uudessa, puhtaassa vedessä.
  • 3. Anna papujen jäähtyä omassa keitinvedessään ennen kuin kaadat veden pois. Näin pavut säilyvät paremmin kokonaisina
  • 4. Keitä koko pussillinen papuja kerralla ja pakasta ylimääräiset pavut annospusseissa myöhempää käyttöä varten
  • 5. Älä pelkää uuden kokeilemista, kun on kyse pavuista. Vaihda seuraavalla kerralla osa lihasta papuihin ja saat maukkaamman, terveellisemmän ja edullisemman aterian. Uskalla kokeilla!

Ainesosat:

Kuivatutu kikherneet

Säilytys:

Säilytettävä kuivassa ja enintään huoneenlämmössä

Ravintosisältö per 100 g
  • Energiasisältö 1470kJ/350kcal
  • Rasvaa5g
    • -josta tyydyttynyttä0,5g
  • Hiilihydraatteja51g
    • -josta sokeria4,5g
  • Ravintokuitua10g
  • Proteiina 21g
  • Suolaa0,07g