Soijapavut

  • Kuitua

    • Ravintokuituja15#f7e543
    • EMPTY85.ToString()#fdf8d0
  • Rasvaa

    • Rasvaa18#f7e543
    • EMPTY82.ToString()#fdf8d0
  • Proteiinia

    • Proteiinia34#f7e543
    • EMPTY66.ToString()#fdf8d0
  • Hiilihyd.

    • Hiilihyd.18#f7e543
    • EMPTY82.ToString()#fdf8d0

Kiinasta lähtöisin oleva soijapapu on riisin ja vehnän jälkeen yksi maailman viljellyimmistä kasveista. Kiinassa, jossa soijaa on viljelty jo tuhansien vuosien ajan, sitä on kutsuttu kultaiseksi helmeksi ravintoarvojensa ansiosta.
Soijapapu sisältää enemmän proteiinia kuin muut pavut ja onkin suosittu proteiinin lähde kasvisruokavaliota noudattavien keskuudessa. 

Kokeile soijapapuja esimerkiksi salaatin lisäkkeenä tai valmista niistä pihvejä ja murekkeita.

Vinkkejä
  • 1. Soijapapuja on liotettava vähintään 10 tuntia runsaassa vedessä ennen keittämistä.
  • 2. Kaada vesi pois ja keitä pavut täysin kypsäksi uudessa, puhtaassa vedessä.
  • 3. Anna papujen jäähtyä omassa keitinvedessään ennen kuin kaadat veden pois. Näin pavut säilyvät paremmin kokonaisina
  • 4. Keitä koko pussillinen papuja kerralla ja pakasta ylimääräiset pavut annospusseissa myöhempää käyttöä varten
  • 5. Älä pelkää uuden kokeilemista, kun on kyse pavuista. Vaihda seuraavalla kerralla osa lihasta papuihin ja saat maukkaamman, terveellisemmän ja edullisemman aterian. Uskalla kokeilla!

Ainesosat:

Kuivatut soijapavut

Säilytys:

Säilytettävä kuivassa ja enintään huoneenlämmössä

Ravintosisältö per 100 g
  • Energiasisältö 1670kJ/400kcal
  • Rasvaa18g
    • -josta tyydyttynyttä3g
  • Hiilihydraatteja18g
    • -josta sokeria9g
  • Ravintokuitua15g
  • Proteiinia 34g
  • Suolaa0,01g